søndag 18. oktober 2015

BRA NOK! GOD NOK!


Kjære MEG og DU SOM LESER
Etter mange lange prosesserer, år etter år, 
har jeg kommet fram til et punktum, jeg er god nok som jeg er her jeg står!! 
Håret kan vokse, og kroppen endre form, men punktum gjelder fortsatt, min beslutning tåler storm
Sånn er det. Jeg har lenge hatt sånn lyst til å slutte å føle, tenke og tro at jeg ikke er bra nok eller god nok. For sånn har jeg hatt det i altfor mange år. Og måtte rett og slett skifte perspektiv. Jeg måtte se meg selv fra en INNENFRA-PERSPEKTIV. Rett og slett tenke igjennom om jeg er bra nok for meg. Og jeg begynner å bli bra nok for meg. Jeg er i ferd med å slippe taket i å gruble over hva andre mener og forventer og synes om meg. Jeg er i ferd med å gi slipp på fortid, for den skal ikke lengre få bestemme hva jeg kan lykkes med i nåtid og fremtid. Jeg har jo latt vekten, kroppsfasongen og det at jeg var ekstremt overvektig få avgjøre og bestemme at jeg ikke var like god som alle andre. Men dette er heldigvis nå bare et minne, noe jeg har lagt bak meg, og det har jeg klart uten at jeg har blitt spesielt NORMALVEKTIG egentlig... Jeg må la dette med VEKTEN bli en mindre sak i livet mitt, det må få mindre plass. Ikke gi opp og la den øke selvsagt, men ikke la den stå som en MUR rundt meg, og hindre meg i å være MEG. STOR tabbe at jeg har latt dette skje.
Jeg kunne ikke skjule meg eller hvile på det at jeg er så stor og tung så jeg trenger ikke stille noen krav til meg selv, for jeg er ikke god nok likevel. Jeg måtte ta et OPPGJØR med den holdningen til meg selv. Jeg måtte slutte å sammenligne meg og måle med med alle andre rundt meg, og dette gjorde meg temmelig alene og ensom, for jeg bare har holdt meg mest mulig unna folk dersom jeg ikke MÅTTE være med på noe da. Selvverdien må jo ligge i hvem en er som person, ikke i hva en veier, kan eller gjør. Og jeg har alltid prøv å leve opp til noe, noe jeg ikke engang vet hva er lengre.
Men nå er det nye tider for meg da.
Nå er det ikke lov å kvile på at jeg- bare- kan- la- være- å- være- MEG -fordi -jeg -ikke er- god- nok -tanken.
 Jeg har akseptert meg selv, og lar meg styre innenfra. Da vil jeg lykkes med mine mål og ønsker. Jeg har bestemt at den jeg er, er bra nok for meg! og her er det faktisk ikke lov å ombestemme seg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar