søndag 4. oktober 2015

Frydefull forandring

Kjære lesere.
Badedrakten er funnet fram igjen og eg har vært i svømmehallen, Nærmere bestemt Åstveithallen. Og jeg har svømt mye, og opplever at det for meg faktisk er temmelig tungt, ingen god svømmeteknikk eller noe. og pga ankelen, bruker jeg ikke beina skikkelig heller. Kan bare brystsvømming, og har ikke gjort noen forsøk på å lære meg andre teknikker ennå, da kan jo badevakten tro jeg er i ferd med å drukne, og slik oppmerksomhet trenger jeg ikke. jeg kommer til å fortsette med svømmingen nå. Og jeg takler den der badedrakten helt fint, ingen bryr seg jo om hvordan en tar seg ut under vann uansett.
Jeg har holdt meg unna snop og snacks, hvetemel og annet i over 8 uker nå. Det har gjort godt for både kropp og sjel. Herlig å ha kontroll over matinntaket, og gøy å klare å gjennomføre noe jeg har bestemt meg for. Klærne mine er i ferd med å bli litt for store til meg, og jeg har våget å endre stilen litt. Føler meg liksom litt finere da, har fått en en ny hårklipp og kjenner på at livet smiler litt igjen. Det verker ofte som besatt i ankelen min, for jeg er nok ikke rolig nok til at den skal være glad. Men egentlig så er jeg ferdig med å sørge over at foten må opereres på nytt, for det er helt supert å få en ny sjanse til å bli helt frisk i foten. Jeg tror det er på tide å se framover nå. men ALT. og slutte med å hente inn fortiden min, mane fram igjen alle dårlige følelser og la de ødelegge for meg. Burde vært forbudt å gjøre sånne ting. Samtidig vil jeg gi slipp på gamle drømmer, som egentlig ikke er mine engang, og dyrke fram det som jeg liker og vil ha. Ja, det er virkelig på tide nå, det har jeg endelig skjønt. Mye av det jeg er redd for her i livet, er helt ufarlige ting, som verken kan skade meg eller ødelegge for meg. irriterende at det som sitter mellom ørene skal få dominere så mye. På tide å skifte ut innholdet, går det an? Vet ikke... men det går an å skifte ut innpakningen, det går an å pynte seg litt, stelle håret hos frisør, gjerne ta på litt sminke og børste håret to ganger for dagen liksom.... En er ikke fjols om en gjør det... og det er jo greit å pynte seg og se fin ut selv om BMI¨en er litt høy.... Jeg har myyyye å ta igjen, myyyye å lære på nytt .... men det er for pinlig og flaut å skrive mer om her.... takknemlig er jeg for mine venner som støtter og forstår, som "kjefter" og får meg til å tenke igjennom det jeg tenker liksom.... Jeg vet lite om hva som skjer i fremtiden, og kan lite gjøre med det som skjedde i fortiden. men jeg kan påvirke NÅTIDEN, nyte den og leve her og nå.... Og ta ansvar for min egen lykke, ikke vente på at noe skal skje mer... Bortkastet tid det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar