søndag 18. oktober 2015

Fungerende liv, mat og trening og sånn

  • 10 uker uten snop og digg. Og dette kommer til å fortsette, for jeg skal ikke ha dette mer. Jeg var så ukontrollert og "avhengig" at jeg ikke kan spise noe lengre. Frister meg ikke egentlig, men av og til holder jeg på  å glemme meg. jeg er veldig veldig stolt av å ha klart dette i 10 uker, det er noe av det beste jeg har fått til for meg selv. Jeg har oppskrifter på sunne varianter av godsaker, Peanøttkjeks, og noen Kuler med havregryn og kakao.... mulig jeg kan prøve å kose meg med dette etterhvert, i helgen e og sånn. Har laget dette til barna, og de liker det godt. Om noen uker kan jeg kanskje våge å nyte dette selv og, i små posjoner? 

Sunne Lapper
  • Lavfodmap mat- ble anbefalt å prøve dette av min fastlege og tipset fra venner . Har kjøpt en bok om denne type mat og hvordan en skal gjøre det for å bli kvitt sånne mageplager og dermed få en litt bedre hverdag. Når magen fungerer, fungerer jeg bedre. Kuttet helt ut mat med hvetemel, og har som sagt omtrent kuttet ut sukker også. Spiser jo litt frukt og bær, så helt sukkerfri er jeg ikke. Og jeg følger ikke denne boken slavisk, for sånn er jeg ikke skapt. jeg liker best å plukke ut det som jeg ser kan fungere for meg. I hvert fall har jeg funnet hverdagsmat som jeg både liker og kjenner at jeg får det bra med. Hipp hurra for det. 
Frøknekkebrød

Trene vekter og bli like sterk som PIPPI
  • Mindre trening som ikke er bra for meg. Mer av trening som er bra for meg. (trening med vekter, og svømming). Og så tenker jeg at det nå er tid for å tenke annerledes om det å være aktiv og i bevegelse. Siden jeg venter på operasjon og på en ny sjanse til å bli frisk og god i ankelen. Jeg synes jeg skal stresse litt mindre med treningen min nå, og bare ta god nok vare på meg selv og alt som følger med. Jeg skal jo ikke bli sånn som alle andre, det er ikke viktig. jeg skal bare væe meg, og det er enkelt å få til 


Klem fra Marianne, som herved er ferdig med å gruble

#lavfodmap
#minutfordring
#utensnopogdigg














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar