tirsdag 10. januar 2017

Tvil om trening?

God morgen.
Jeg snapper opp ett og annet om trening og slanking og sånne trivelige tema i disse dager. 
Det finnes reklamer for slankeprodukter som lover deg en rask og "SUNN"??? vektnedgang UTEN at du trenger å trene.
 WOW, noe så trist. 
Tenk at vi skal påvirkes på denne måten. 
FOR det bør aldri være noen som helst tvil om at en skal trene. Enten en vil ned i vekt, opp i vekt, holde vekt eller bare gi helt "blaffen" i vekt.
 Hvorfor skal vekt og trening henge så nært sammen? 
For meg finnes det bare gode grunner til å trene, den viktigste grunnen er at det er gøy, og ganske godt.Jeg blir veldig GLAD av å ha trent
 Jeg har forresten aldri gått noe særlig NED i vekt av å trene, jeg går bare ned i vekt av å spise jeg. Spise riktig liksom.... 


Hva og hvordan en vil trene er nok individuelt, og hvor mye en trener bør avhenge av mange faktorer. Sykdom og skade hindrer gjerne i perioder og en trener ikke delta i store løp og ritt for å være FIT :) . MEN, for all del, TREN, være aktiv, året rundt. 

Ikke heng deg opp i hva naboen,kollegaen, venn/venninnen  trener, bare kos deg med at kroppen KAN, bruk den og ikke la den visne helt. 

Klem 
fra en som synes det er gøy å trene
- uavhengig av vekt, prestasjon og resultat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar