søndag 5. april 2015

Veiedag... nummer 1

Etter ca 4 dager med veiing av mat og telling av kalorier, klarer jeg ikke vente mer med å gå på vekten. Det er ikke anbefalt å veie seg for ofte, men jeg tror ikke det er forbudt heller. Det er også anbefalt at en skal veie seg før en ar kledd på seg og etter toalettbesøk. Så da jeg besøkte toalettet gjorde jeg en siste krampaktig innsats for å få et best mulig resultat i veiingen, men jeg vet egentlig ikke om dette har så mye å si for antall kilo i minus. Jeg har i hvert fall gått ned 1,2 kg på mindre enn en uke, og en kan trygt si at jeg er meget glad for det. Det er jo midt i påsken, og jeg har klart å styre inntaket, men likevel unnet meg litt sjokolade og god mat, bare i kontrollerte mengder. Jeg har kjent litt på sultfølelse, men det er jo fordi jeg er vant til å stappe i meg mye mat når jeg føler for det. 
Nå når jeg på mange måter følger Grete Rode sin metode for å gå ned i vekt, opplever jeg en mat-glede og en mestring-følelse jeg har savnet lenge. Jeg er i gang med trening og aktivitet, men har bestemt meg for å ikke overdrive treningen slik jeg gjorde tidligere, for mye trening passer ikke inn i mitt ellers så aktive liv, jeg må skape tid og rom for litt hvile også.
Det er urolig hvor fornuftig jeg føler meg nå, men sånn blir det vel når en skal atter en gang ned i vekt, erfaringen er gull verdt.
 Jeg smiler, og love meg selv å fortsette å være nøye og ha full kontroll på maten eg spiser

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar