torsdag 8. desember 2016

Den gøye morgenvekten

Hei. 
Linda har velfortjent ferie og i kveld blir det ikke noe kursmøte eller vektkontroll med Grete Roede! Det er helt greit, det er jo uansett ikke på møtene eller vekten denne livsstilsendring foregår. 
Men, Linda ville likevel ha et notat om dagens morgenvekt tilsendt. Dette for at hun er så flink å støtte oss i denne prosessen tenker jeg, eventuelt også fordi at vi ikke skal bli slappe når det går for lenge mellom vektkontrollen. Eg bare sier det igjen,  dyktig dame hun her Linda (kursleder altså). 

Morgenvekt er gøy i denne prosessen, for den viser alltid mindre enn den gjør om kvelden. 
 Jeg har dermed gått ned 2 kg denne uken. Juhuuu!!! 
Bare 23,9 igjen til jeg har en normal BMI, dvs er normalvektig.
 Så får jeg bare se underveis hvor min trivselsvekt ender. 
Har siste uken gjort en del endringer i kostholdsammensetning av hensyn til noen utfordringer med helsen og merker en positiv effekt av dette.
Føler meg ikke "syk" nå. 

Med tanke på trening og vekt har jeg nå erfart og testet ut at når jeg trener veldig hardt og tungt (kondisjon og styrke) øker jeg litt i vekt, faktisk 1-3 kg. Dette er jo ikke fett, men musker og vann, men jeg vurderer å prioritere mer fettforbrennefe trening nå fremover siden dette med vekten som minker er så gøy og så viktig for meg. Har lært av min "gamle" personlige trener (han er ikke gammel, men det er blitt noen år siden jeg har snakket med ham) at trening med lavere puls og styrketrening med mindre vektbelasting er tingen når en liker å trene mye og samtidig vil ned i vekt. I mitt tilfelle stemmer dette, og viktig for meg å være dette bevisst søkk at jeg ikke får for meg at jeg må slutte å trene 
Veien videre blir altså meget behagelig og god, og det skal jo ikke gjøre spesielt vondt å endre livsstilen til det bedre da. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar