lørdag 17. desember 2016

Julekaker og o jul med min glede

Hei. 
Atter et fantastisk blogginnlegg på vei her nå.. ha ha. 
Neida, men jeg må bare skrive litt om hvor fin dag jeg hadde i går. Skal ikke skrive om hele dagen min, men om hvor gøy det var å lage julekaker og julesnakcs.
Jeg har jo følt meg litt sånn trist fordi jeg ikke har fulgt mine "gamle" juletradisjoner eller adventtradisjoner, fir jeg vil ikke ha den belastningen på kroppen min mer. Juletiden er en tid full av følelser, i hvert fall for meg. 
Men så fant jeg altså Grete Roedes oppskrift på pepperkaker og bestemte meg brått for å  prøve den. Har aldri lager pepperkakedeig selv før, så dette kunne jo fort gå veldig bra! 
Og det gjorde det. Jeg brukte Kosemerkene mine for å smake på resultatet, og jeg synes de smaker veldig godt , men ikke sånn at jeg ikke klarer å stoppe i tide. Kaloriinnhold er kraftig reduserer her og jeg vet hva som er i kakene !!  I tillegg ble jeg så høy på min suksess at jeg laget brente mandler med sukrin. Klarte det også, og smaken er skikkelig god. 
Men julestemning på topp gikk jeg en lang og kveldstur med en god venninne, og etterpå gikk det opp for meg at slik kan jo denne julen bli, med litt sunnere snaks på utvalgte dager (jeg eksker pepperkake til kaffen) og lange turer i godt selskap. 
Treningssenteret har jo også åpent og det er gøy å ta en kjapp økt der også, 
De har nemlig noen gøye "julekuler " å leke seg med der, som gjør en både sterkere igbstrammere der en kanskje er litt svak og slapp😁. 

Ser endelig for meg en fin tid framover , med familie og venner. Føler meg privilegert og heldig. Takknemlig også❤. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar