tirsdag 27. desember 2016

TILBAKEFALLđŸ˜©

KjÊre lesere og pÄminnelse til meg selv!!

NĂ„ er det romjul, og mange sier at julen nĂ„ er over. Ikke for meg, for "min jul" startet lillejulaften og det er jo ikke sĂ„ lenge siden. 
Den varer i hvert fall til 1 nyttĂ„rsdag , da rydder jeg vekk pynt, og juleferien er over. 
Men det Ă„ unne seg noe godt, gikk nesten over fĂžr det startet. 
Jeg ble nemlig veldig "syk". Ikke sÄnn med smittefare og behov for legehjelp . Men syk i mage,fordÞyelsen og ubehag i hele kroppen.
 Allerede natt til 1juledag begynte det. Og selvom jeg synes badet mitt er veldig trivelig, er det ikke her natt etter natt skal tilbringes . Jeg skal ikke gĂ„ i detaljer om hva som skjedde pĂ„ badet, men det var temmelig ekkelt og skummelt en periode. Mulig jeg burde prate med en lege likevel. Men fĂžler dette er ferdigsnakket, jeg vet at kronisk spiserĂžrsbetennelse oppfĂžrer seg sĂ„nnđŸ˜©


Snakk om tilbakefall!!! Og jeg skjĂžnner at NOK ER NOK for denne kroppen! 
Jeg har ikke gÄtt opp i vekt, jeg har muligens "stÄtt stille " eller "gÄtt ned". For fÞrste gang i en juletid har jeg tatt meg tid til Ä trene, Max Fitness hadde Äpent pÄ juledagene og turveiene er jo alltid Äpne her. (SÄ lenge ikke det ligger for mange rotveltede trÊr der)
Jeg lĂŠrer nok en gang hvilken type livsstil som passer meg. Og at jeg aldri kan gĂ„ tilbake" til den type mat som jeg spiste fĂžr. Jeg vet at dette er litt dumt, og ikke alle opplever det sĂ„nn. Men slik er det blitt for meg. Jeg vet at jeg ikke har tatt tilbake  mine gamle uheldige vaner, jeg har planlagt og tenkt at jeg kunne unne meg litt julemat og vanlig kake, men der var galt! 
SÄ nÄ har jeg forhÄpentligvis lÊrt min lekse, og takk og pris for at jeg er kursdeltager pÄ Grete Roede! Hadde nok ikke gÄtt sÄ bra med meg uten dette fantastiske "gruppepresset" alle tips og gode rÄd, all stÞtte og hjelp, og viktigst av alt, den unike kunnskapen kursholder Linda deler uhemmet. Dette er veien Ä gÄ, og mitt lille tilbakefall er verre for meg enn for Roedemetoden. For det er lov Ä kose seg litt, det er bare litt sÄnn at min "kos" mÄ inneholde noe annet enn det den har gjort .
Tilbakefallet mitt rammer mer enn bare magen! Det rammer hodet og. Tankene mine og fĂžlelsene . Snikende kommer det, jeg blir den "stygge/store/lite verdifulle igjen". "Gamle"Marianne lurer seg fram!! 
Men, her mÄ en ta selfikulturen til hjelp! En smart psykolog lÊrte meg dette for noen Är tilbake. Ta bilder av deg selv, sa han. Studere deg selv. Bli glad i deg selv.
SĂ„ jeg tok meg den frihet Ă„ sammenligne hvordan jeg sĂ„ ut fĂžr kursstart i hĂžst. Ikke for Ă„  vise hvor "stygg " jeg var fĂžr, men for Ă„ se hva litt over 10 kg gjĂžr med kroppen. Min trening har i tillegg gjort kroppen selveste "karosseriet " mye fastere og smalere! Diggger det!! Og blir nesten litt sĂ„nn "hĂžy" pĂ„ meg selv nĂ„r jeg ser det! Og det mĂ„ vĂŠre lov, nĂ„r tilbakefallet truer med Ă„ Ăždelegge hele endringen jeg har hatt i hodet , av og til lurer jeg pĂ„ om det er hodet jeg alltid har vĂŠrt "tjukkest " i... 

Fortsatt god jul
Og klem fra meg!
 (Som i skrivende stund har knasket i seg to gulrĂžtter og en mager yoghurt med litt linfrĂž❤kr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar