torsdag 9. oktober 2014

På tur i skogen, med krykker, igjen

 Jeg har gjort det igjen.
 Hatt meg en ekstrem tur i skogen. På krykker. Sannsynligvis litt galskap, for det er ikke helt trygt når en bare har en brukbar fot. Men jeg hadde så lyst på litt skogopplevelse, litt følelse av å være i naturen. Savnet det sånn. Og det er ikke vanligvis så ille å gå der, stien er veldig fin, noen har fikset mye på den slik at det er både grus og steiner som er godt å gå på. Men et sted er det ikke det, så da måtte jeg sette meg ned og ake på rompen igjen, og denne gangen ble det hull i buksen, der bak...

Men jeg kom meg ned til elven, og pulsen fikk fart på seg, både på nedturen og oppturen.. he he... Jeg bruker nesten alt jeg har av muskelstyrke på sånne turer, sitter i skrivende stund med en herlig gangsperr, og må sikker prøve å sykle meg til en litt bedre kroppsfølelse i dag, siden jeg ikke kan "gå av meg en gangsperr" for tiden. Det som ble et hysterisk morsomt øyeblikk på turen i går, var da en gummiknotten på den ene krykken ble sittende fast i et lite myrhull og forsvant med en SVUPP da jeg prøvde å dra opp krykken. Jeg måtte kjapt ned på kne og grave den fram igjen, bare litt forhindret av en hysterisk latter, min egen, for uten den gummdingsen er krykken temmelig ubrukelig, og da blir jeg det og liksom.... fant den og fikk den på plass der den skal være...
Så dette ble en herlig opplevelse, både å få være i naturen, en annerledes men temmelig knallhard styrketrening og et hysterisk latteranfall. Fantastisk å få litt spenning i mitt ellers så rolige liv.
Bra det er mindre enn to uker igjen til denne skruen i ankelen skal ut, for jeg har gjort en del forsøk på å knekke den nå egentlig. tror ikke jeg klarer det, siden det er så kort tid igjen, og det er ikke et mål å klare det heller selvsagt.
Det er vel kanskje slik at jeg ikke lengre er så ro på å ta livet med ro, jeg tenker mer og mer på å gjøre ting som ikke er anbefalt, som for eksempel ta bussen til byn og gå på kafe, bussturen er ikke anbefalt, og det blir for lenge å ha foten nede, hovner jo opp hele tiden.. jaja, skulle jo ikke syte, skulle jo skrive om noe gøy i dag
Og skogsturen min var kjempegøy, bra ingen så meg, for det kunne jo være de trodde eg var gal, og jeg er ikke mer gal enn jeg er normal

 God helg. Klem fra Marianne


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar