torsdag 13. oktober 2016

Gleden ved å være underveis!! Med fokus på stressreduksjon!


I skrivende stund sitter jeg å fordøyer en litt sein middag. Kommet hjem fra kurskveld med Grete Roede og er full av store tanker og litt små tanker og. 
Litt om denne uken: jeg ble mandag morgen sykemeldt av kiropraktor . I helgen har nakke og rygg oppført seg utrolig dårlig , sikkert mest fordi jeg har ignorert hvordan det står til bak der altfor lenge. om.  Jeg var mildt sagt helt låst i de fleste funksjoner der og smertenivået var 10 ganger høyere enn jeg liker det. Så dagene i denne uken har gått til å finne ut av hvorfor dette skjer med meg, hvorfor kroppen min må bli så "syk" før jeg stopper opp og tenker meg om. Men innimellom galskapen er jeg er selvreflektert og oppegående menneske, og ser at oppturer er tyngre enn nedturer, men sistnevnte virker slik ar en ikke merker en er på vei "nedover" før bunnen er nådd . Jeg er definitivt på vei "opp" igjen og alle vet at motbakke er tungt, men det går i hvert fall oppover da. Jeg trenger ikke utdype hva jeg baler med her, men ser at denne høsten må jeg jobbe mest med stressreduksjon /årsak, fordi jeg er GOD på sunn mat og trening . Trening er jeg faktisk litt for god på, eller egentlig litt for dårlig til å la kroppen restituere seg. Så dermed har vekten min økt med 100 gram denne uken. Jeg vet jo at dette skjer når jeg stresser, overtrent og spiser for lite. Jeg er for streng og hard med meg selv og da får jeg ikke de resultater jeg ønsker meg! 
Men eg lærer så lenge eg lever, og har endelig forstått at eg kan få lov å pynte meg, klippe meg og føle meg fin FØR eg er i mål med vekten!! 
Wow så utrolig gøy!! 
Så no føler eg meg utrolig "på toppen ". Og her vil eg føler meg lengst mulig . Nedturer kommer, ingen tvil om det, men då vet eg no veien opp igjen❤️💪
Klem fra Marianne 
Antall kilo igjen : 24,1😘

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar