søndag 30. oktober 2016

Et lite sorgfullt (?) tilbakeblikk

I denne suksessrike livsstilsendring kjenner jeg mer og mer på en følelse av glede og ro! Jeg føler meg godt likt, elsket og beundret.
Er det da slik at folk rundt meg liker meg bedre nå enn før ?
(Meg i 2004)

NEI!!! 

Men det er en viktig person som liker meg bedre NÅ enn før. Og det er meg! 
Utrykket "du kan ikke elske andre før du elsker deg selv" stemmer ikke her hos meg. For jeg har alltid hatt evnen til å elske, og gi kjærlighet til andre! 
Men: Jeg har ikke vært så godt på å motta kjærlighet selv, til å stole på at noen egentlig kan elske/være glad i meg som var så stor og tung. Jeg følte meg så stygg på en måte, følte at jeg ikke fortjente at noen elsket eller likte alle de altfor mange kiloene. Nå skjønner jeg egentlig ikke hvor denne overbevisningen kom fra, for jeg vet jo at dette dreier seg om en gedigen misforståelse tidlig i livet. Derfor sitter det så dypt hos meg og. 
(Meg på slutten av nittitallet)

Jeg kunne smile til kameraet, men mente det liksom ikke... 
Dette gjør veldig vondt å tenke på nå, for det har på mange måter ødelagt mye for meg i livet. I skrivende stund renner tårene litt, for det gjør så vondt å innse sånne feil. 
Dette skal ikke utdypes videre her, men jeg vet at mye kunne vært annerledes hvis jeg hadde tatt livsstilsendring på alvor for mange år siden. Jeg visste bare ikke hvor viktig det egentlig var. Jeg har fomlet lenge, og trenger å huske dette når vekten går nedover og kroppen endres. Jeg trenger å huske hvorfor jeg aldri meg kan tillate meg å legge på meg igjen! For da kommer mitt "spøkelse " tilbake, og jeg vet at min depressive tankegang rundt egen kropp våkner til live igjen med nytt mot og ny energi. 

På Grete Roede kurset skal vi jobbe med motivasjon og grunner til varig livsstilsendring , og NÅ har jeg altså endelig funnet min. 
Stikkord: ❤️kjærlighet❤️




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar