onsdag 26. oktober 2016

Medaljens bakside er GULL

God morgen .
Føler meg helt sprekkeferdig og skrivekløen er så hissig no. 
Smilet presser seg fram, energien strømmer på, jeg vet ikke hva jeg skal tro! 
Jeg er ikke å mål med vekten ennå, men føler meg nesten i mål likevel. 
Selvbildet er nok blitt bedre, jeg har begynt å like meg selv! 

Over ett år uten snop og annet som er usunt og feil, har medført at jeg digger det jeg ser i mitt speil. Dette er både psykisk og fysisk sjøldiggingssystem, for sukkeret var for meg et kjempeproblem. Klarte ikke nyte, klarte ikke begrense, så da ble det full stopp og en evig bremse. 

Nå er det grønnsaker jeg ikke helt klarer å slutte med, men det skal jeg heller aldri gjøre, jeg spiser som bare det. 
Jeg har også oppdaget prisen en må betale for et sunnere kosthold og mer aktiv liv. Veien tilbake til gamle vaner lager et forferdelig "nedsig". Dersom jeg prøver meg på kake eller fritert mat, kommer kvalmen og ubehaget veltende i flere lag. Det smaker ikke som før og gir meg ingen glede, så derfor tenker jeg at tilbake til gamle vaner kan ikke denne veien lede. 
Så da ser jeg fram mot ny kurstid og mit jul. For uansett hva jeg spiser , daler nok englene ned i skjul. Kun jeg bestemmer hva jeg fortjener å spise, så for meg blir det enkelt , jeg vil fortsette å "glise".

Sunn og glad hilsen fra Marianne ❤️😃


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar