mandag 24. oktober 2016

Holdning og sånn.

God morgen. 
I skrivende stund sitter jeg å trør på spinningsykkelen på Max Fitness, etter en god morgentreningsøkt. Jeg er alene her, det er så deilig ! I dag har jeg hatt fokus på skuldre og rygg, og dermed også sett mye på min kroppsholdning. Og tenkt masse!!! 

For saken er den, at nå når jeg er i ferd med å lykkes med å redusere min usunne kroppsvekt, skjer det jo mye med meg. Og endringen begynner å bli synlig. Klær som ikke passet før , passer nå! Og klær som passet før, er nå blitt for store . Vanlig greie dette vet jeg. Men, når jeg nå begynner å bruke de klær som var for trange, endres noe for meg. For disse må klærne (ha ha, små og små fru Blom) er mer inntilsittende på kroppen min, og da kommer disse litt flaue "fartshumpene " /valkene litt bedre fram i lyset . De som jeg trodde jeg skjulte med store klær. 
På treningen i dag, har jeg på meh en sånn treningsgenser. En som jeg for noen år siden så på nettet, og bare måtte ha. Den passet ikke da. Kjempetrist . Men jeg lurer litt på om den passer nå, jeg fikk hvert fall til å trene i den ! 
Fir dette med holdning , er viktig å trene, både fysisk, ved hjelp av styrketrening, og psykisk , ved hjelp av tanketrening. . Jeg vet NÅ, at da jeg var på mitt tyngste (150 kg) så hadde jeg en trist holdning til meg selv, og det vet jeg gjorde den fysiske kroppsholdning trist og. Sammensunkne skuldre og fremoverbøyd overkropp. Ikke fint og ikke heldig for helsen. 
Jeg er ganske ferdig med denne triste holdningen min, men jeg vet om den, kjenner når den kommer, og da må jeg ha noe å kjempe i mot med. 
Takk og pris for at Roedemetoden finnes! Den er for meg svaret på hvordan jeg skal klare å endre livsstilen min for godt. Eg smiler, for eg vet ka eg trenger for å lykkes. Og eg gjør det, hver dag. 

Stor smil og god klem til hele verden ❤️

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar