fredag 14. april 2017

Dagens første og viktigste måltid - og litt mer om min glede.

GOD LANGFREDAG 
(eg trodde denne dagen var ekstra lang når eg var liten, men nok om det)
 Denne morgningen har eg spist en skikkelig kraftig og mektig "monster"frokost, og venter fortsatt på å få plass til egget på bildet. 
Mulig det må vente til seinere, for no er magen full og i skrivende stund er det bare plass til vann og kaffe. Alltid plass til en kopp kaffe her egentlig. og vann må en jo bare ha....
I dag skal det trenes vekter skal løftes og fjelltopp skal beseiret. Solen skinner og da må vi vestlendinger være om oss synes jeg, og komme oss ut mest mulig. Når en lever på litt mindre kalorier enn det kroppen trenger fordi en vil går ned i vekt, og samtidig har et stort trenings-behov, har jeg ofte kjent på at kroppen får for lite mat. Jeg blir litt rar da, og jeg trenger vel kanskje ikke bli rarere enn det jeg er. 
Men jeg vil ikke kutte ned på trening, for jeg kan med stolthet innse at jeg ennå ikke i ÅR har måtte kaste inn "håndkle" pga muskelsmerter og verk i mine må kroniske "vondter". 
Ingen fysoi -eller kiropraktor besøk, ingen sykemelding pga kroniske plager, og veldig lite smertestillende tabletter. Og til tross for at både kiropraktor og fysioterapeuten er to fantastiske flinke og greie menn, er jeg veldig glad for at jeg ennå ikke har måtte legge meg på benken hos noen av de.
Jeg velger heller å trene hardt, hver dag (etter råd fra mine behandlere)
og det er en VINN-VINN situasjon for meg og mitt liv. Men det var dette med maten da, jeg passet så nøye på å ikke spise for mye, at det ble motsatt, det ble litt for lite. Men det er ingen krise, jeg er bare veldig nøye med hva jeg trenger  å spise litt mer av. OG etter å ha lagt om til et sunnere og kanskje litt strengere kosthold, ha jeg ikke lengre behov for å daglig ta magemedisin mot kronisk spissrørebetennelse.
 Jeg trengte å lære meg Roedemetoden for å se at jeg fikk i meg nok mat, ikke for mye eller for lite, og jeg trengte de verktøyene metoden byr på for å se at kostholdet mitt daglig ble balansert og riktig etter statens anbefalinger.  For meg har Grete Roede ALDRI vært noen slankekur, men en stor og viktig hjelp til å klare å legge om til en livsstil som jeg kan leve godt med resten av min tid på denne jord. Jeg har selvsagt gått masse ned i vekt, men det er  over et veldig langt tidsrom. Roedemetoden er det som får meg i mål, og nå er målet så nært at jeg faktisk kan se det. Jeg vet at jeg vil bli værende i min nye trivselsvekt etter  å ha lært så mye bra på kursene med Grete Roede. Etter å ha gått ned nærmere 60 kg nå, kjenner jeg liksom ikke meg selv igjen. jeg har jo verken kraftig eler tung beinbygning, jeg er temmelig normal. Eneste jeg vet med 99% sikkerhet er at jeg har en litt uvanlig stor muskelmasse. Og DEN vil jeg ikke kvitte meg med, den trenger jeg. 

HA en strålende fin påske videre. 
GOD KLEM FRA MEG



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar