søndag 16. april 2017

Husarbeid og trimpoeng.

Kjære lesere. 
God 1.påskedag.

Da jeg stod opp i dag kjente jeg meg litt sånn trøtt og tung i kroppen. Påskeferien har til å vært dager med veldig mye trening, og det kjentes i både bein og rygg. Huset mitt vasker og rydder seg ikke av seg selv, og det er blitt litt nedprioritert at jeg har fått det unna, siden jeg har hvilt meg mellom fjellturer og løpeturer. 
Altså, i dag følte jeg for  å ta det litt rolig og få unna rot og skitt i huset mitt. Jeg har respekt for "helligdagsfreden; men tror at litt rolig innearbeid ikke plager noen av mine naboer og medmennesker.  Men jeg må innrømme at arbeidslysten satt litt langt inne, og det ble en del kaffekopper oa før jeg endelig kom i gang. 


Så kom jeg på en litt lur ide. For på Roedekurset har vi snakket litt om at husarbeid kan gi trimpoeng dersom det gjør at en får puls-økning og blir litt svett. Så eg stilte Polarklokken på "innendørs aktivitet" og på med musikk og fikk opp farten betraktelig. 
Etter to timer med rydde/støvsuge/vaske -aktivitet er huset mer presentablet, jeg har fått unna det jeg ville og har forbrent ganske mange kalorier egentlig. Makspulsen ble ikke på mer enn ca 126 men det er helt innafor synes jeg, for jeg ble jo svett (ha ha). 
TO trimpoeng er tjent, og jeg kan bruke resten av dagen på fjelltur, løpetur eller hva jeg nå enn måtte finne på. 

Kanskje jeg skal slappe av litt og, det går jo an det og.

Kjekt på kunne plukke med seg noen påskeliljer på inn fra hagen. 

Det gjør liksom susen med litt blomster.
Og i morgen er det atter en ny fridag. åååå som eg elsker påsken no, ny livsstil som faktisk funker i påsken og, den verste "SNOPETIDEN" av alle, er blitt den beste "aktivitetstiden" eg vet om.  
Ingen dårlig samvittighet her, bare stolthet og glede. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar