onsdag 19. april 2017

Halv pris på usunne valg ;) men stor seier i sunne valg :)

Hei.
Jeg var innom en dagligvarebutikk i dag for å handle inn litt mat til meg og mine barn. 
Fortsatt stolt over at jeg "overlevde" påsken uten å gå på den store snopesmellen, jeg har jo bestemt meg for å ikke åpne den døren igjen. 

Jeg klarer meg fint, men tenker litt medfølende på alle som kjemper i disse dager mot sukkerhunger etter påskens planlagte, eller mindre planlagte utskeielser.
Jeg vet det er vanskelig å gi seg når en først er begynt og kommet godt i gang med snopespisingen, og i påsken foregår det gjerne over flere dager. 
Vi er kanskje mange som er lettet over at påsken sånn sett er over, og at en kan går tilbake til hverdagen med ulike former for sunt kosthold. MEN, s skjer det, i år som i fjor, påskesnopet settes ned til HALV PRIS. Det er så frustrerende og trist å se at butikkene ikke kan velge en annen måte å dumpe dette på. 
Jeg forstår at en butikk trenger å få solgt varene sine, og  få tjent penger, men HALLOOOOOO dette er virkelig å motarbeide alle gode former for sunne leveregler. Hvorfor må snopet være så billig, når det er så vanskelig å la være å kjøpe det, spise det, og når det er gjort så får en så dårlig samvittighet og selvfølelse at det nesten ikke er til å leve med?
 Vel vel, kanskje jeg bare er på grensen til hysteri her, kanskje jeg bør roe meg godt ned og bare holde meg unna butikken til dette er borte... For borte blir det jo, dessverre....
Men jeg har FULL forståelse for at det IKKE er lett å motivere seg til å gjøre endringer i livet, sunne endringer når fristelser står i kø overalt.
Som sagt det frister ikke meg personlig lengre, NOK BLE NOK for meg, men jeg er en av de som virkelig tok for meg av det billige påskesnopet før, og føler i øyeblikket at jeg gjorde noe veldig smart, for jeg kunne jo spare det til helger og utporsjonere det i passelige mengder, ja det var unnskyldningen for å storhandle... MEN neida, lageret ble fort tomt, noen få dager kanskje så var både snopet og den gode selvfølelsen vekke. Sikkert derfor jeg blir litt opprørt. Men samtidig stolt over å ha vunnet over min avhengghet.
Men tro meg, det er alltid en kamp i viljen når blikket mitt fanger disse tilbudene. Jeg vinner, hver gang.

Sikkert derfor jeg smiler nå, og puster lettet ut... jeg klarte det, denne gangen og... HURRA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar