lørdag 8. april 2017

Tårer i prøverommet

Til alle vi som har slitt med overvekt og bukser i store størrelser som ikke vil på. 
Jeg har på mitt største måtte bruke str 56 i bukser, det er noen år siden nå, men det var toppen . Jeg husker jeg var glad for at det fantes litt klær i så store størrelser men fortvilet over at jeg måtte kjøpe de. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tørket sinte, triste tårer i prøverommet på mange av senterets butikker. Til slutt lot jeg være å besøke prøverommet når jeg kjøpte klær. Bedre å prøve de hjemme, og bare ta det som passer.... 
det var den gang. 

Etterhvert som kroppen ble mindre, ble jeg nødt til å besøke prøverommet igjen. Men alltid med tristhet og kanskje litt tårer. Skjulte tårer, det har alltid vært veldig viktig at ingen så hvor trist og lei meg jeg var, hvor fæl jeg følte meg. Da ville jeg kanskje fått trøst og støtte, men jeh klarte ikke ta i mit, for skamfull og flau... men jeg sier det igjen, det var den gang da!! 
Nåtid, 2017, i dag lørdag 8.april, stod jeg atter en gang i en klesbutikk med en bukse som skulle prøves. Nå er jeg over sorgen og skammen, men tenkte litt på det mens jeg "makket" meg ut av mine egne klær og balanserte meg inn i den nye(det er ikke akkurat store boltreplassen i prøverommene.. men nok om det... 
Jeg fikk på meg buksen, og så kom tårene!!! Buksen var ikke passelig.... den VAR FOR STOR.... og dette var str 42... jeg måtte stå der lenge, og tårene ville ikke slutte å renne. 
(Fikk no tatt en selfi når tårene kom under kontroll)
Eg måtte finne størrelse 40, og den str har jeg sikkert aldri brukt!!!! Ikke som voksen i hvert fall... kanskje da jeg var barn? Jeg var jo er utpreget stort barn og.., ja ja. 
Tilbake til nåtid, og framtid. 
Jeg har altså klart å gå ned fra str 56 til str 40 i buksestørrelse sånn ca!! Det er til å grine av  spør du meg..


No skal det feires, men ikke med mat, da ryker nyebukseknapoen før eg får sukk for meh..
Men, eg tar meg en ekstra treningsøkt , for dette ble en energiboost av det store. Har aldri vært så nærmt målet mitt som no!! Digger det!!  Grete Roede, jeg er din for alltid ❤
Til deg som strever, som mangler motivasjon og har startvansker !! Eg klarer det, og då klarer du det og💪❤

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar