tirsdag 18. april 2017

Overskudd og utelek

God kveld.

Noe av det beste med ny og sunnere livsstil er energien jeg har fått. Energi til å utføre jobben min som barnehagelærer, som 5 barns mamma (ikke jobb, mer et livsprosjekt) og ha overskudd til treningen min. Alt er blitt en sånn positiv sirkel. Men den aller aller beste bonusen er verken et mer likandes utseende eller finere klær.
Det beste er OVERSKUDDET og GLEDEN i å være ute sammen med barna mine. Leke, herje, tulle og le.
Før var det greit for meg alt de så slengt i sofaen å så film, serier og annet.
Jeg hadde ikke noe i mot at de var rolige, eller ute alene.
De er jo store nå, og trenger ikke at jeg er ute å passer på dem sikkerhetsmessing.
MEN de trenger MEG.


 De trenger at mamma leker med dem, er sammen med dem, får dem i aktivitet og livsglede. Og jeg trenger mine barn .
For når vi er ute å leker, spiller lekehåndball/fotball/vannkrig eller går en tur i fjellet, er det et meget lav konfliktnivå i gjengen min.
Konfliktene og små-kranglingen må vike for den gleden og humoren vi skaper sammen.
Den planlagte løpeturen i kveld måtte vike for uteaktiviteten med barna, men jeg er IKKE lei meg for det.
Jeg er både svett og trøtt og så overlykkelig og fornøyd over å få oppleve dette. Det var ikke mulig for 55+ kg siden.
 Jeg orket bare ikke... Men jeg orker nå, og skal nyte hvert minutt jeg får leke sammen med mine barn, før de vokser fra meg og denne sanne enkle gleden.
Håper de aldri føler seg for gammel eller for tung til å leke, det skal i hvert fall aldri jeg gjøre

Klem fra Marianne



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar