onsdag 12. april 2017

Hei.
Da er påskeferien i gang. Påsken har alltid for meg vært den store snope-høytiden, og alt det negative som det førte med seg. For det var ikke bare dagene i påsken jeg overspiste snop. Det var uken før og gjerne ukene etter. Kunne aldri stoppe, kunne ikke nyte. 
Men det var før. For nesten to år siden bestemte jeg meg jo, for å aldri mer spise snop eller annet"dritt" igjen.. 
Det var etter en natt på badegulvet avgjørelsen ble tatt., en natt med oppkast, magesmerter og annet. Jeg hadde atter engang spist meg syk på snop, og annen snacks. Magen min ville ikke mer, og ikke jeg heller. 
Nå er det som sagt påske igjen, og det er fint med såpass mange dager med fri og anledning til å gjøre annet, kose seg litt med det en vil. Og jeg vet hva jeg vil. 
I skrivende stund kjenner jeg på en veldig sånn indre ro og glede. For denne påsken gir meg ingen utfordringer når det gjelder å unne seg noe godt. Noe KOS. Jeg var og handlet i matbutikken i dag, samtidig som alle andre i Meland Kommune tror jeg .. (he he) og jeg tror ikke jeg engang kastet et blikk på alt snopet i butikken. 
Men jeg vet jo veldig godt hvor det er da. 

Jeg bare vet at jeg ikke spiser den slags lengre, jeg kjøper det ikke, det VEDGÅR ikke meg, vi er skilt for alltid, og  jeg har funnet meg en NY KOS... he he he.
jeg har trent mine to favoritttreninger i dag. Vektløfting og lang gå/joggetur i fjellet. jeg har magen full i sunn mat og drikke, og verdens deiligste samvittighet. Sånn vil jeg at min PÅSKEKOS skal være. Ikke at jeg skal trene meg ihjel, jeg kjenner det fort når kroppen har fått litt for tøff trening... I dag regnet det litt da jeg gikk på fjellet, sånn koselig regn som bare drypper jevnt liksom... Så da fikk jeg gå i fred ja, ingen å bli forbi-løpt av i dag, jeg kom først til toppen og er strålende fornøyd. 
Og jeg lover meg selv og alle mine lesere at det er fullt mulig å kose seg mye i påsken og ellers i livet. KOSEN trenger ikke hete mest mulig snop og godteri, litt er alltid lov, men for meg var aldri LITT et begrep jeg var kjent betydningen av så jeg måtte kutte. Det er ikke min anbefaling å slutte med KOS, men å finne en NY KOS når den gamle ikke funker lengre :)


 Kanskje, men bare kanskje, er jeg litt sunnere, eller litt sprekere eller litt mer uthvilt og energisk når denne påsken er over? Kanskje litt gladere og?
 for det er jo det påsken dreier seg om, GLEDE og JUBEL.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar