lørdag 24. september 2016

Det jeg aldri må glemme 🐘

Hei igjen . Mye på hjertet for tiden!! Sånn er det når en fokuserer 100% på noe. I kveld går jeg langt tilbake i tid !!
Som mange vet, har jeg vært tung, meget tung for ganske mange år siden. Min maksvekt var på 150 kg en periode i livet, men dette er faktisk ca 15-16 år siden nå. Veien ned i vekt har vært lang og full av hinder, men jeg har klart å få av ca en tredjedel av kiloene langsomt og strevsomt og de har aldri fått komme på igjen . Jeg har famlet i blinde og snublet utallige ganger. 
Nå har jeg som kjent startet igjen med en vekstprosess hvor jeg følger #Roedemetoden.
 Dette har jeg valgt fordi jeg minnes at det reden eneste metodensim faktisk fungerer for meg. Bare spise vanlig Og kontrollert liksom
Men det er av og til noe jeg holder på å glemme! Og det er hva det var som gjorde at jeh virkelig ville ned i vekt og gi opp mitt "gode" med mye mat og ingen trening!! 
En viktig ting er jo dette med utseende!! Jeg følte meg ikke fin! Til tross for komplimenter og gode ord fra mitt nettverk, klarte jeg ikke like meg selv. Og så er det jo så viktig å luke seg selv, det er jo lutt av grunnlaget for et godt liv å like seg selv... Så der har vi den!! 
Så har vi dette med helsen da. Det er blitt mer viktig fokus og grunn nå. For jeg er på vei mit en sunnere trivselsvekt !! Jada, jeg trives med meg selv nå, jeg liker meg, men ikke tallet på vekten! Det er fortsatt altfor høyt. Så jeg har nådd ett mål om å like meg selv, men ikke helsemålet. Det målet kommer jeg til å jobbe mot resten av mitt liv, på alle måter jeg kan. Og aldri gjenne hva som førte ril at jeg ble så stor som jeg engang var og hvordan det fikk meg til å føle meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar