fredag 23. september 2016

Livstilsendring -mer enn bare mat og trening!

Hei igjen.
Beklaget mitt noe negative og grinete innlegg i går. Ikke bra å spre for mye triste greier. 
Men , wow, tusen takk for all den synlige støtte og oppmuntring jeg har mottatt det siste døgnet. Jada, det hjelper å skrive og dele. Jeg har hatt en litt urolig natt og en dag med mye tanker og grublerier. 
Jeg har slappet av, siden jeg ikke kunne gå på jobb grunnet litt sånn smittefare (ikke smittende dårlig humør, men noen bakterielle karantenehensyn). 
Jeg er på mange måter ikke helt i form for tiden, og vet inderlig godt hvorfor jeg har det sånn. Jeg har innsett at livstilsendring er mye mer enn bare å endre til sunne og gode spise -og treningsvaner. Jeg har andre ting i livet mitt jeg bør og vil endre på. Og dette er prosjektet fremover nå. Jeg er f.eks lite flink til å slappe av, jeg er lite flink til å ..... ja, dette trenger jeg jo ikke skrive så mye om, for da er det lett for å bli negativ igjen, og jeg vil ikke være negativ. Jeg bare vet med meg selv at det å våge å være den en er, være selg selv i ett og alt, av og til er litt for utfordrende for meg. Men utfordringer er jo knalltøft, og jeg tar de på strak arm og rett rygg... Jeg skal ikke være så beinhard og tøff med meg selv alltid. Jeg skal være min beste venn og unne meg litt morro av og til

Og til dere som ble sjokkert over det relativt høye antall kilo jeg vil kvitte meg med: Skinnet bedrar!!! Jeg er tyngre enn jeg ser ut til å være, tenker jeg.... 
og til dere som har sagt at jeg er så fin nå, tuuuuuusen takk. Jeg er ekstra glad i dere. Min vektprosess dreier seg minst om utseende og mest om helse og følelse. Jeg vet jo at når jeg er i mål med vekten, vil jeg se annerledes ut, kanskje "finere" ut. Men det skal jeg takle, DET og alt annet. 

Klem fra meg, som fant igjen et smil jeg kunne kalle ekte. 
God helg mine kjære lesere


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar