onsdag 7. september 2016

Kvelden før KVELDEN - hvorfor er jeg litt redd?

I morgen kveld er det kurskveld med gjengen på Grete Roede kurset, og jeg har gledet meg til dette i nesten en uke. Har jo ikke møtt noen av deltakerne ennå, men er sikker på at de er knakande kjekke folk,
Dagen i dag har vært temmelig drøy, den begynte med altfor lite søvn, tror jeg våknet i tretiden i natt og har vært lys våken siden det. NEI, lys våken er feil å påstå, men i hvert fall våken da. OG SULTEN. Jeg tror jeg har vært sulten i HELE dag, og det har ikke hjulpet å spise mat eller drikke vann. Det gikk til slutt opp for meg at følelsen jeg kjenner på egentlig ikke er sult, men et sug av stress og trøtthet som jeg forveksler med behov for mat. Det er travel og aktivt å jobbe i barnehage, i hvert fall er jeg travel og aktiv. Etter jobb var det rett hjemom å spise en på forhånd ferdiglaget pølsestappe (jada, laget på den sunne måten , men sunne pølser, hvis det er lov å si da. Siden jeg og jentene skulle rekke en håndballtrening (ledet av meg) kl 17, ble middagen slukt i en fei, og jeg glemte helt å veie og måle hva jeg spiste. Grusomt irriterende, for jeg har vært så veldig flink ellers. Men denne tabben skal ikke få ødelegge noe. Selv om jeg vet at en sånn glipp kan får meg til å gi litt opp. Jeg hat tidligere gjort det nemlig. men ikke denne gangen!! Jeg bare innser hvor utrolig avhengig jeg er av å veie maten og registrere kaloriene for å føle at jeg spiser en trygt og riktig måltid, For bare en uke siden følte jeg at å registrere mat var en belastning og altfor tidkrevende. Nå er det en nødvendighet, og en blir jo vant til det, mange lure triks for å gjøre det mer effektivt. Men altså, på grunn av dette stresset og den manglende søvnen, føler jeg meg som verdens tyngste dame, og kunne trøstet meg med mye smeltet ost og en diger kopp kakao- Men IKKE nå mer. Nå går jeg bare å legger meg. Alt blir nok bra i morgen. Det er den store veie "meg dagen`" og jeg håper virkelig at jeg har mistet noen gram denne uken, jeg trenger å se at det funker nå. Men skal lov meg selv å ikke blir for skuffet for lenge dersom morgendagens vektendring ikke står til forventningene. Satser på at det hjelper å sove på denne litt redde følelsen. For uansett, livstilsendringen er godt i gang. Skriver mer i morgen.

GOD NATT (selv om nyhetene ikke er ferdige ennå)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar