torsdag 1. september 2016

Nå er det min tur, jeg lever bare en gang

Hei.
Nå har jeg endelig sluttet å slanke meg. Og det var godt.

Så nå skal jeg endelig klare å gå ned i vekt, for  jeg er altfor tung, jeg "lider" av fedme, og kroppen min har ikke godt av det. JADA; jeg er sunn og sterk, relativt sprek, og har ingen livsstilssykdommer nå. Men det er NÅ. Og som mange av mine venner har fortalt meg, jeg ser så flott ut og og er så fin. TUSEN TAKK, jeg elsker dere alle for slike gode ord. Kom gjerne med flere.. he he he

MEN, JEG trenger at kroppen min blir lettere. Jeg trenger å få satt "sunnheten" min inn i et system som er bra for meg. Jeg trenger å ta kontroll over kaloriinntaket mitt. All den trening jeg har gjennomført dette året, har ikke gjort meg et gram lettere. Og det er fordi jeg SPISER OG SPISER, uten å ta hensyn til hva min kropp egentlig trenger av kalorier for å slippe kiloene. Jeg har innbilt meg at jeg må ha mye mat for å klare å trene så bra som jeg har gjort. Men jeg vet at dette bare er tull. Jeg kan trene og leve like bra med litt mindre mat innabords.

SÅÅÅÅÅÅÅÅ nå har jeg gått tilbake til den eneste metode for livsstil endring som fungerer, og det er ROEDEMETODEN. Det er KUN denne metoden jeg tidligere har lykkes med. Det er da jeg føler jeg har kontroll med matinntaket, og det er da jeg SER at vekten min går ned. For kroppens vekt, er på en måte det samme som å sjekke saldoen på kontoen i nettbanken. Det er den nakne sannhet om en har spist for mye, for lite eller er i balanse.

Vekten og MÅLEBÅNDET viser om en gjør de rette valgene i forhold til mat og trening. Jeg kjenner at det er litt tungt å måtte veie og registrere ALT jeg skal spise i løpet av en dag, det gir liksom ingen rom for å luske til seg noen munnfuller når jeg skjærer ost eller lagermiddag, det må jo veies først og da kan jeg liksom ikke gjøre det. JODA, dette vil jeg, dette skal jeg, og jeg skal ikke gjøre det alene.
Jeg har i underkant av 30 kg igjen til mitt endelige mål er nådd, og jeg kommer ikke til å gi meg før jeg er der, jeg kommer faktisk aldri til å gi meg med Roedemetoden, for dette er for meg en sunn og god måte å leve på, det er ikke en SLANKEKUR.
JEg hadde tenkt å klare dette alene, for jeg vet jeg er tøff nok til å gjennomføre det jeg virkelig vil. Men jeg trenger trygghet, jeg trenger at noen passer på meg, og som tar tak når jeg blir utålmodig og vil gi opp. Jeg trenger Grete Roede, og jeg trenger andre i samme situasjon som kan støtte meg, hjelpe meg å holde fokus, og som kanskje trenger meg og. Jeg har grublet lenge, vinglet veldig, men så tok jeg et standpunkt.
Nå er jeg påmeldt Grete Roede KURS, og kjenner at dette er en av de beste avgjørelsene jeg hat tatt. Dette er en gave til meg selv, jeg føler jeg fortjener å bli lettere nå, dette gjøre jeg for MEG, og ingen andre! Jeg vet at min fine kursleder som heter Linda, kommer til å følge meg, jage meg, og dra meg hele veien til mål, og hun er lur nok til å ikke la seg lure av meg. for jeg kan lure meg selv til å tro at jeg ikke fortjener eller trenger å gå ned i vekt, men alle mennesker med 30 kg for mye på kroppen fortjener å få det vekk, for det er temmelig tungt og vondt å bære på hvis jeg skal være helt ærlig. jeg har båret på disse kiloene lenge nok nå, og er klar for  å slippe taket i de, endelig.

Jeg kommer til å skrive om mine utfordringer og opplevelser her i denne bloggen, og du velger selv om du vil lese om det, himle med øynene, heie på meg, eller bare overse det.
Jeg kommer foreløpig ikke til å avsløre hva jeg egentlig veier i dag ennå, for det er litt sårt tema for tiden. Men det kommer nok etterhvert, når selvtilliten får seg en oppsving på dette området.

Mer detaljerte "før"bilder er tatt, men de er litt for private til å publisere ennå i hvert fall, Trenger sånne bilder for å se utviklingen underveis


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar