onsdag 14. september 2016

Ukens lekse på Roede-kurset

I tillegg til å veie mat, velge sunt og telle kalorier, og passe på at jeg ikke sulter ihjel, skal en passe på å få til å trene.
 Jeg er glad i å trene, og er blitt temmelig avhengig av det for å få en god dag, men det er ikke alltid at det er anledning til å få utført en skikkelig treningsøkt. 
Det er temmelig krevende å trene seg ned i vekt, i hvert fall for meg, jeg har prøvd, og siden jeg ikke passet på matinntaket, gikk ikke vekten ned mer enn noen gram. JAJA; det var før. 
Men trening og fysisk aktivitet er bra for hele kroppen, uansett hva en driver på med i livet.
 Det finnes ingen gode nok grunner til å ikke være fysisk aktiv, jeg har i hvert fall ikke funnet noen grunner som funker for meg. JADA, så er jeg enig med meg selv at jeg VIL trene, og det fine med trening er at jeg føler meg så utrolig fin og god etterpå. Det er en god følelse, for at er ikke det jeg ser i speilet av ting jeg ikke liker så dominerende lengre. 
MEN, (der kom den) det var dette med å ha ork til å gjennomføre da. Jeg har funnet ut at jeg er best på å gjennomføre om morgningen, før arbeidsdagen starter. Jeg er en morgenfugl, og dermed kan jeg jo få mye gjort mens resten av verden sover. Når jeg er alene i huset, kan jeg stikke bort på treningssenteret før jobb, og komme ny-trent og ny-dusjet i barnehagen (jobben). Det er så fredelig på treningssenteret på den tiden, kanskje er jeg helt alene der, eller noen få personer er like opplagt som meg for trening.
Dette er GULL for meg. MEN når barna mine bor hos meg (annenhver uke) har jeg ikke anledning å trene slik. Dermed har jeg tatt fram mitt gamle hjemmetreningsutstyr igjen. Og laget en liten og søt  trenings-krok på soverommet mitt. Så nå har jeg ingen unnskyldning lengre for å ikke få trent styrke eller kondisjon. Sykkelen er i stuen, og den har jeg vært relativt flink å bruke. Jeg har tro på at jeg skal få til en variert og gøy trening slik jeg liker det.


En dag blir jeg sterkere og raskere enn jeg er nå. Det er mitt treningsmål foreløpig. Må ta hensyn til min litt dårlige ankel og et par andre skader i kroppen. Men det skal trenes, det er alle enige om (de som har behandlet mine problemer). 
Så jeg gleder meg til å komme i enda litt bedre form, for det er så gøy å kjenne på framgang. 


Jeg tror at med passelig mengde trening, litt utenfor comfortsonen, og med riktig og rett mengde mat og drikke, når jeg målet mitt på en sunn og god og veldig gøy måte. Jeg tror at jeg nå lærer meg hvordan det er godt å leve. 

Klem fra meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar