tirsdag 8. november 2016

Alle trappetrinn ↗️

Hei igjen. 
Føler eg skriver mye for tiden, men det er fordi jeg tenker mye og gjør mye i forhold til min livsstilsendring. Noe er det samme her ennå, men mye er annerledes og nytt. 
 Plutselig får jeg liksom små glimt over hvor forandret livet er for meg, og kommer til å bli. Og det er sånne gøye glimt altså . For hvert trinn jeg klarer å komme meg opp på, blir jeg på mange måter litt mer trygg. Jeg tenker ofte at den tiden jeg var en stor og tung dame, var en tid der jeg lot meg bli trist og lei meg fordi jeg ikke likte å være sånn. Jeg prøvde å like meg, men lykkes ikke. Da blir det temmelig enkelt å bruke denne egenskapen nå til å faktisk like meg selv. For hvert gram som forsvinner, liker jeg meg bedre. He he, litt sånn enkelt sagt. Men jeg trenger å tenke slik, for da klarer jeg å holde trangen til å overspise under full kontroll. Rutine, disiplin og viljestyrke er viktig for meg nå når den store overspisings -og frådsetiden er rett rundt hjørnet.
På tide å vise meg selv hva jeg er god for. 
På det "trappetrinnet" jeg nå befinner meg, har jeg fått godt grep på maten jeg spiser og litt bedre treningsrutiner. 

Stressnivået har gått drastisk ned og jeg har endelig klart å søke hjelp for smerter i nakke og rygg... (det er ikke alle smerter jeg kan trene meg vekk fra) men trening hjelper meg i "bli helt tipp topp" prosessen! Over 25 år med smerter i nakke og sånn gjør jo noe med humør og  trivsel også... 

Og hva viser glimtet inn i framtiden meg? Jo, en slank, sunn og glad Marianne , som kanskje ikke er så fast bestemt på å være singel for alltid lengre?
 ( dersom disse livsutfordringer er løst for meg, blir jeg nok sikkert en kjekkere dame å omgås?) 
Jeg kjenner i hvert fall at jeg ser framover med et smil, og gleder meg til å mestre neste trinn. 

Klem fra Marianne 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar