søndag 27. november 2016

Treningsmål?

Hei. 
I dag har jeg gått en sånn koselig og gøy søndagsfjelltur med min kjære storesøster Vibeke. 
I forkant av dagens tur i høyden, var jeg litt sånn slapp og trøtt . Det tror jeg er fordi jeg hadde en tøff treningsdag i går. Jeg løp på tredemølle i 30 minutter (gyselig lenge for å være meg) og så falt fristelsen for å trene med realtivt tunge vekter etterpå.
Langtur med en venninne og julegaveshopping, ja all denne lørdagsaktiviteten hang godt igjen kroppen i dag. 
Men, når solen skinner vil vi på fjellet, og da går vi på fjellet! 
I skrivende stund kjenner jeg at jeg er trøtt og sånn, men likevel så utrolig glad og fornøyd med følelsen som mangler!! Og det er følelsen av å ha vondt i min opererte ankel!! For snart ett år siden
ble jeg operert og fikk beskjed om at jeg ikke kom til å få full funksjon i ankelleddet og dermed ikke kunne løpe! Turer i terreng og sansynligvis også til å bli litt for utfordrende for meg. Og det har det vært lenge, det har vært vondt og vanskelig og jeg har unngått å gjøre dette!! 
Men, så gjorde jeg det likevel, for jeg klarer ikke slå meg til ro med ting andre sier jeg ikke kan, jeg klarer ikke slippe taket i det. 
Og etter å ha mistet mellom 5-10 kg siste året, er det som om kroppen plutselig mestrer mer? 
For en utrolig motiverende oppdagelse!! Kanskje jeg kan våge å sette meg er litt sånn "hårete" treningsmål igjen? Sånn type "løpe5kmiknavikmil, gå7fjellstur" mål??  Hvem vet hva jeg finner på? Kanskje jeg plutselig løfter tunge vekter igjen og? 
Gleder meg!!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar