søndag 13. november 2016

Diskusjonen er over

Hei 👍😃
Det hender så altfor ofte at jeg er i en sånn vanskelig, energikrevende og ødeleggende diskusjon og krangel! Med MEG SELV! Det er selvsagt inni hodet dette skjer, håper i hvert fall ikke at diskusjonen er lydhør for andre, for da kan jo jeg bli mistenkt for å være litt gal eller noe... 
Men altså, denne diskusjonen foregår mellom den nye og den "gamle" Marianne. Den dreier seh om hvor mye og hva jeg skal/vil spise, og om hvor mye jeg skal trene. Den kan ofte også dreie seg om jeg er fin nok/ god nok / osv... 
Bildet viser mye av prosessen min, og dette har tatt lang tid. Og jeg innser at jeg ofte mentalt sett er den damen fra 2002. Men livet mitt er forandret drastisk siden da. På uendelig mange måter. Det som er så godt er at jeg har klart å løse line utfordringer på en lærerik og varig måte. Og dermed må det være udiskutabelt å vurdere å gjeninnføre "gamle synder" igjen, for det vil jo ødelegge for "den nye Marianne". Må jo innrømme at jeg like nye versjonen best, selv om jeg ikke er "den perfekte". Det er ikke et mål for meg likevel, for jeg oppnår ingen helsegevinst ved å streve etter det. Men, Roedemetoden er perfekt for meg og jeg nyter hver dag, hvert eneste gode valg jeg tar. 
Så diskusjonen er DØD!! Målet er satt, metoden er satt, og motivasjonen er stor!! Heretter er det ingen diskusjoner eller grublinger over tid!! Bare "aksjon og glede" 
Selvom jeg ikke er i mål med vekten ennå (er fortsatt helsefarlig tung selvom mange forteller meg at jeg ikke ser slik ut), så kjenner jeg at jeg er i mål med den mentale diskusjonen/depresjonen (?) . Og det nyter jeg, hele tiden. Livet føles som en evig fest, men mye glede, litt utfordrende øyeblikk og fantastiske stunder!! 
Stor klem folkens ❤️

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar