torsdag 17. november 2016

Skulle ønske at.....

Hei. 
Det er noe jeg tenker mye på i blant. Ja, det kan virkelig spinne villt i tankene mine liksom!!
Det som foregår nå, (i hodet) er fokuset jeg FØR hadde på meg selv om min kropp/utseende. Og hvor ødeleggende dette synet var for min selvfølelse og selvbildet. (Kan til tider prøve å ødelegge ennå) 
For meg var det en sannhet at jeg pga min store vekt var veldig stygg å se på. 
Etter å ha studert en del gamle bilder, og bilder av litt nyere dato har jeg fått ny kunnskap. 
Jeg var ikke spesielt stygg, bare STOR
(Bildet med rosa kjole er fra 2013) 

Og jeg skulle virkelig ønske at det ikke var så mye fokus på hva som er fint eller stygt når det gjelder kropp og vekt . For det er ikke viktig! Det som er viktig er å fokusere på helsen, på hva som er farlig vekt og hva som er sunn vekt . Jeg vet jo selvsagt at utseende følger vekten, men ikke engang "mobberne" mine fra ungdomstiden visste hvor farlig det er å påpeke utseende... tenk om de heller kunne påpeke helsefaren... he he, det hadde nok heller ikke blitt så godt mottatt.. men, jeg skulle ønske at fokuset var annerledes både før og nå. At en stor overvektig person kan "få lov " å i utgangspunktet føle seg vakker, og i en vektprosess etterhvert få føle seg sunn og lettere i tillegg... kanskje det er lettere å lykkes da? Lettere å bli værende i din nye livsstil? Når hvordegrunnen til å lene er sunnere og lettere liv er helsegevinsten, vil en kanskje ikke streve så fælt etter å bli finest mulig? For en er jo vakker i utgangspunktet. 

Vet ikke om dette jeg har skrevet gir noen mening, men det høres veldig bra ut inne i hodet mitt... 

Ha en fin dag videre❤️🤔

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar